Будова та життєдіяльність рослин
- Юннати одночасно висіяли насіння гороху, моркви, квасолі і маку, коли температура грунту була 5*С. Чи все вони правильно зробили, якщо відомо, що температура проростання насіння гороху становить +1 - 2*С, маку - +2 -3*С, моркви +2 - 4*С, а квасолі - +8-9*С. Яку помилку вони допустили? Коли можна було висівати кожну із культур?
- Дві ланки юннатів заклали дослід на пророщування насіння салату, огірків, моркви, селери та інших культур. Через 10 днів проріссалат, через 14 - огірки. Пройшло ще 5 днів, а сходи більше не зявлялися. Юннати 1 ланки стверджували, що було взяте погане насіння і через це воно не проросло. Юннати 2 ланки - насіння хороше. Хто із них правий? Для відповіді використайте таблицю:
- горох, салат, соняшник - 10 строк проростання
- огірки, помідори, шпинат - 14 днів
- морква, петрушка - 21 день
- селера, спаржа - 28 днів.
4. Розгляньте рослину пирію повзучого на гербарії та на малюнках. Кореневище пирію залягає у грунті на глибині 5-12 см і досфгає 3 м. Враховуючи особливості будови і розмноження, поясніть, як треба вести боротьбу з цією рослиною, що є буряном?
5. Поясніть, чому сонячного світла і води недостатньо для того, щоб рослина могла нормально жити і розвиватися.
Основні групи рослин
- Обгрунтуйте, які фактори потрібні для життя бактерій.
- Які з перелічених хвойних рослин світлолюбиві, а які тіньовитривалі: ялина, ялиця, модрина, яловець, сосна? Яка з цих рослин на зиму скидає листя?
- Чому у прісних водоймах, особливо на дні, водоростей значно менше, ніж у морях?
- Доведіть доцільність розташування санаторіїв серед хвойних лісів.
- Виведіть закономірність, згідно якої листки рослин сухого та жаркого клімату зазвичай вкриті шаром воску.Оцініть правильність твердження: "Рослини-епіфіти, які ростуть не в грунті, а на стовбурах великих дерев, утворюють повітряні корені для фотосинтезу".
- Сформулюйте закономірність,, згідно якої білі гриби неможливо вирощувати як печериці.
Організми і середовище існування
- ПЕрелічені рослини випишіть у 2 колонки: 1 - ті, що ростуть на луках, 2 - на болотах. Осока, тонконіг, мітлиця, багно, журавлинка, костриця, очерет, конюшина, люцерна.
- У широколистяному лісі ростуть: береза, ясен, клен, ліщина, шипшина, дуб, осика, дика груша, папороті, мохи, конвалія, медунка, анемона, фіалка. Розмістіть перелічені рослиниза відповідними надземними ярусами. Відмітьте, які з них належать до світолюбних, а які до тіньовитривалих? Які пристосування в цих рослин? Що станеться з рослинами другого ярусу, якщо вирубити рослини першого ярусу?
- Наприкінці навчального року учні були на екскурсії в широколистяному лісі. там ростуть рослини: верба, черемха, ліщина, анемона, проліска. Пригадайте свої фенологічні спостереження і скажіть, які з цих рослин учні бачили квітучими, а які рослини на той час відцвіли?
- Випишіть із підручника назви рослин, що ростуть на луках, болотах, водоймах. На прикладі 3 рослин покажіть пристосованість їх до різних умов середовища.
- Учитель запропонував учням скласти список рослин широколистяного лісу за ярусами. Одна ланка склала такий список:
- 1 ярус - ялина, береза, сосна
- 2 ярус - липа, бук і граб
- 3 ярус - черемха, калина, брусниця
- 4 ярус - травяянисті рослини.
- Знайдіть помилки, яких допустилися учні, вкажіть, як їх треба виправити. Обгрунтуйте свою відповідь.
.
література.
Шухова Е.В., Охрименко А.М,Виговський С.М. Задачі і вправи з біології. Посібник для вчителя. - . К,:Радянська школа, 1981.
Немає коментарів:
Дописати коментар