план опрацювання теми.
1. ознайомлюємося із текстом п. 53.
2. виписуємо склад екосистеми с.235
3. розглядаємо мал. 53. він ілюструє потік енергії. у 7 класі ми складали найпростіші схеми за принципом - хто кого поїдає.схема демонструє переніс енергії.
трава - заєць - вовк. вовк 40кг - зайчатини потрібно 400кг - а травички 4000кг. від того, що ми зїли, залишається 10% енергії. тому рослин багато, а хижаків - мало.
4. складіть самі найпростіші ланцюги, використовуючи малюнок.
5. прочитайте пункт екологічна ніша. хоч синичок багато, але вони не заважають одна одній. бо харчуються по різному і займають різне місце для проживання. це і є екологічна ніша.мал. на с.237
6. прочитайте пункт - принцип конкурентного витіснення. знайдіть фразу. що ілюструє його суть.
7. вивчити п.53. виконати завдання письмово після параграфа.
розв яжіть завдання.
- пробне ЗНО2012. Гусінь знищила рослини, маса яких 1800г (20% сухої речовини). Визначте приріст біомаси пташки, яка з їла цю гусінь.
а) 1.8г. б) 3.6г. в) 18г. г) 36г.
- пробне ЗНО2012. Установіть відповідність між організмом відного біогеоценозу та трофічним рівнемекологічної піраміди, на якому він перебуває:
1 фітопланктон а. редуценти
2. зоопланктон б. консументи 1 порядку
3. акула в. продуценти
4. стайка риб г. консументи 11 порядку
д.консументи 111 порядку.
- ЗНО2012. Укажіть правильні твердження щодо ланцюгів живлення
1. Кожна ланка ланцюга живлення займає окремий трофічний рівень.
11. Кожна наступна ланка в ланцюгі живлення накопичує біомасу, що дорівнює біомасі попередніх ланок.
а. правильно лише 1.
б. правильно лише 11.
в. обидва правильні.
г. обидва неправильні.
Немає коментарів:
Дописати коментар