вівторок, 12 січня 2021 р.

Урок. Форма і розміри землі. Внутрішня будова Землі.

 

учням 5-го класу. інструкція до роботи 

1.      Прочитайте п.23.

2.      Яка форма Землі- плоска чи куляста? Що довели фотографії із космосу? Як вона виглядає ?

3.      Глобус – це модель Землі. Вона обертається навколо осі.

4.      Чи відомо тобі, що:

a.       Сонце та планети утворювались одночасно з великої газопилової хмари

b.      Це відбувалось приблизно 4Ю6 млн років тому

c.       Частинки хмари спочатку були холодними

d.      Центральне скупчення часток стало великим, щільним, у ньому почались термоядерні реакції – утворилось Сонце.

e.       Інші скупчення після ущільнення утворили планети.

5.      Які розміри планети та радіус?

6.      Знайдіть поняття астрономічної одиниці.

7.      Читаємо про внутрішню будову Землі. Земля складається із 3 шарів: земної кори, мантії, ядра. розгляньте мал86. Прочитайте текст на с.85, що пояснює малюнок.

8.      д\з. вивчити п.23. скласти запитання «чомучки» до тексту параграфа (5). Спробуйте на них відповісти.

 

Конспект уроку. Урок Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі

Мета 

- навчальна: ознайомити учнів з формою та розмірами Землі, глобусом — моделлю Землі, сформувати уявлення про внутрішню будову Землі, сформувати поняття про основні шари планети, про визначальні лінії та точки на глобусі; 

- розвивальна: формувати науковий світогляд, творче мислення; удосконалювати вміння працювати з різноманітними джерелами знань, висловлювати й аргументувати свою відповідь, застосовувати набуті знання в повсякденному житті, формувати навички співробітництва, взаємодопомоги; 

 

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

 «Доповни речення»

Планета Земля має форму_________(кулі). Але в давні часи люди думали, що вона____________(нерухома) та______________(плоска). Єгиптяни вважали, що Земля має____________________________ (яйцеподібну) форму. В Японії були впевнені, що Земля — це порожній ____________________(куб). У Стародавній Індії уявляли Землю

____________(пласким) диском, що лежить на____________________ (спинах слонів).

V. Вивчення нового матеріалу

1)           Уявлення про форму та розміри Землі вчених давніх часів не повністю вдовольняли наступні покоління, тому що деякі межували з фантастикою, інші — не відповідали новим даним. Але постійні спостереження за небесними тілами допомогли астрономам зробити правильні припущення та доказати кулястість Землі.

2) Факти, які припускають кулястість Землі.

- Місячні затемнення.

- Кругосвітні подорожі.

- Зникання за лінією горизонту об'єкта, що рухається.

- Розширення горизонту з підняттям у висоту.

- Висота Сонця над горизонтом у різних точках Землі в один і той день,

- Польоти у космос.

- Робота з ілюстраціями

3)   «Словникова робота»

Запис у зошит головних понять та визначень про глобус з підручника § 23

- Глобус у перекладі з латині означає куля.

- Глобус — це зменшена у мільйони разів модель Землі, яка передає її форму.

- Екватор — це уявна лінія, що у найширшій частині оперізує Землю. І ділить поверхню на дві півкулі: Північну та Південну.

- Полюси — найвіддаленіші від екватора точки півкуль — Північний і Південний.

- Вісь Землі — уявна пряма лінія, яка проходить через центр Землі від Північного полюса до Південного, відносно якої обертається Земля.

- Паралелі — уявні лінії, які проходять паралельно екватору.

- Меридіани — уявні найкоротші лінії, які проведені від полюса до полюса.

4)        Внутрішня будова Землі

Складіть  схему


VIII. Домашнє завдання.   - Опрацювати параграфи підручника: § 23

Немає коментарів:

Дописати коментар