Олімпіади, Конкурси

завдання для підготовки до олімпіади 


Олімпіадні завдання з біології. 11 клас.

1 рівень
Серед запропонованих відповідей виберіть одну вірну. Бажаємо успіху.
1.     Після нересту риби здійснюють кормові міграції вони характерні:
1)    Для тріски, кефалі
2)    для посилення плодючості риб
3)    для густери, карася, коропа
4)    для вироблення умовних рефлексів.
2.     Орган бічної лінії є:
1)    У сирени
2)    Веретениці, жовтопузика
3)    Бестеру та гадюки
4)    Ропухи та гекону
3.     Для лисички характерно:
1)    Відсутність клітинної будови
2)    Відсутність хлорофілу
3)    Здатність до фотосинтезу
4)    Наявність хітину в клітинах
4.     До лишайників належать:
1)    Порхавка мала
2)    Ягель
3)    Підвишень
4)    Сажка
5.     Катаракта – це:
1)    Запалення слизової оболонки ока
2)    Порушення бінокулярності зору
3)    Стискання кровоносних судин очного нерву
4)    Помутніння кришталика
6.     Покривною тканиною є:
1)    Меристема
2)    Епідерма
3)    Ксилема
4)    Паренхіма
7.     У процесі хемосинтезу нітрифікуючи бактерії окислюють:
1)    Солі Феруму
2)    Амоніак
3)    Сіркофодень
4)    Чадний газ
8.     Розщеплення  9÷7 характерно для взаємодії генів за типом:
1)    Полімерії
2)    Епістазу
3)    Комплементарності
4)    Кросинговеру
9.     Прикладом успадкування, зчепленого зі статтю є:
1)    Хвороба Дауна
2)    Строкатість листків рослин
3)    Дальтонізм у людини
4)    Далекозорість
10.                        Вірним є твердження:
1)    Нітроген є структурним компонентом усіх білків
2)    Фосфор входить до складу усіх білків та АТФ
3)    Крохмаль складається з решток глюкози
4)    Моносахариди не можуть існувати у циклічній формі
11 рівень
Серед запропонованих варіантів виберіть декілька вірних відповідей. Бажаємо успіху.

11.                        Тварини характеризуються рядом примітивних ознак: зуби слабко диференційовані, півкулі головного мозку без завивин. Передній відділ видовжений у хоботок.  До цієї групи належать:
1)    Їжаки та землерийки
2)    Водяний опосум та синій кит
3)    Дикий кріль та кліщі
4)    Кутори та кроти
5)    Звичайна хохуля та нетопир
12.                       Під схильністю розуміють:
1)    Комплекс сталих психологічних рис людини
2)    Високий рівень задатків
3)    Прагнення до певного виду діяльності
4)    Бажання виконувати певну працю
5)    Висока емоційна активність.
13.                       Розсіяний склероз характеризується:
1)    Виникненням епілептичних нападів
2)    Зумовлена абсцесом головного мозку
3)    Погііршенням зору
4)    Порушенням ходи
5)    Розвивається внаслідок ураження мієлінової оболонки
14.                        Тироксин:
1)    Контролює метаболізм
2)    Недостача в дорослому віці приводить до мікседеми
3)    При надлишку розвивається базедова хвороба
4)    Впливає на діяльність ниркових канальців
5)    Впливає на розвиток вторинних статевих ознак
15.                       Рослина, зображена на малюнку, характеризується:
 Результат пошуку зображень за запитом "сурепка"
1)    Життєва форма – трава
2)    Суцвіття китиця
3)    Суцвіття щиток
4)    Відноситься до родини капустяні
5)    Відноситься до родини пасльонові
6)    Родичами є жовтушники, ріпак, гірчиця
7)    Родичами є термопсис, еспарцет, індиго
8)    Сприяють розмноженню бурякової нематоди.
16.                        Виберіть варіанти відповідей, що відповідають схемі:Результат пошуку зображень за запитом "мітоз"
1)    Фаза інтерфази
2)    Схема мітозу
3)    Сема мейозу
4)    Непрямий поділ клітини
5)    Забезпечує регенерацію
6)    Прямий поділ клітини
17.                        Зчеплене успадкування:
1)    Сформулював Т.Х.Морган
2)    Довів, що кількість хромосом у кожного виду невелика
3)    Визначив кросоверні та некросоверні гамети
4)    Відбувається у співвідношенні 9*3*3*1
5)    Відбувається у співвідношенні 9*7
18.                        До термінології, що дав Ч.Дарвін, можна віднести:
1)    Мінливість генотипна
2)    Мінливість паратипна
3)    Корелятивні зміни
4)    Неспадкова, невизначена
5)    Співвідносна
19.                       Несвідомий штучний добір включає:
1)    Збереження найкращих екземплярів без певної мети
2)    Вибраковування усіх особин, що не відповідають сортовим стандартам
3)    Здійснення на перших етапах одомашнення
4)    Творчий процес, що дає швидкі результати
20.                       Для цієї органели характерним є:

1)    Перетворення молекул органічних речовин на енергію
2)    Наявність власної ДНК
Результат пошуку зображень за запитом "мітохондрія"
3)    Походять із клітин вільноживучих прокаріот
4)    У периплазматичному просторі є білок цитохром
5)    Наявність власного генетичного матеріалу

111 рівень
Вкажіть вірне співвідношення у колонках правої та лівої частин. Бажаємо успіху.
21.                       Установіть відповідність між явищами та рівнями організації матерії:
1 молекулярний рівень
А. утворення великого бар’єрного рифу
2 біосферний рівень
Б. перетворення личинки на дорослу комаху
3 популяційно-видовий рівень
В. перетворення пропластид на хлоропласти
4 організмовий рівень
Г. фотоліз води

Д. нерестова міграція осетрових риб
22.                       Установіть відповідність між термінами та визначеннями:
1 гормони
А. органічні сполуки, які регулюють обмін речовин та енергії
2 сахароза
Б. молекули складаються з решток азотистої основи, вуглеводу та кислоти
3 нуклеотиди
В. біологічно-активні низькомолекулярні органічні речовини
4 протеїди
Г. складні білки, що містять ще сполуки іншої природи

Д. олігосахарид
23.                        Класифікуйте зазначених тварин:
1 Кулан
А. ряд непарнокопитні
2 гіпопотам
Б. ряд парнокопитні
3 морський леопард
В. ряд зайцеподібні
4 білка звичайна
Г. ряд ластоногі

Д. ряд гризуни
24.                       Установіть відповідність між функціями та процесами:
1 захисна функція
А. синтез глюкагону
2 структурна функція
Б. покриття нирок шаром жиру
3 каталітична функція
В. накопичення крохмалю
4 енергетична функція
Г. синтез пепсину

Д. утворення колагену
25.                       Установіть відповідність між властивостями уваги та її прикладом:
1 обсяг
А. швидке переключення з одного виду діяльності на інший
2 стійкість
Б. охоплення увагою кількох об’єктів
3 переключення
В. можливість виконувати кілька справ одночасно
4 розподілення
Г. здатність затримуватись на сприйнятті об’єкта тривалий час

Д. зосереджена сконцентрована робота над об’єктом

1Ѵ рівень
Відкрита форма відповіді. Дайте розгорнуту відповідь.
26.                        Гени А та С розташовані в одній групі зчеплення. Відстань між ними 5.8 одиниць кросинговеру. Визначте, які типи гамет  і в якій відсотковій кількості утворюють особини генотипу АС//ас?

27.                       У помідорів нормальна висота (А) і червоний колір плодів – домінантні ознаки. Які плоди будуть у рослин з таким генотипом: ААвв*ааВВ, що отримані в результаті їх схрещування? Врахуйте, що карликовість та жовто плідність – рецесивні ознаки. 

1 коментар: