четвер, 30 квітня 2020 р.

стабільність екосистем та причини її порушення. 9 клас.

план роботи 

1. ознайомлюємося із текстом п.55.
2. прочитали пункт "причини змін екосистем". чому вони змінюються?.
3. знайшли визначення сукцесії. розгляньте малюнок на с.273. спочатку поява первинних - в ідеалі появляються лишайники. але ідеальниї місцин для утворення первинної сукцесії дуже мало, це заселення нових островів тощо...
4. розгляньте мал.55.2. він ілюструє типову вторинну сукцесі. знайдіть причини її утворення в тексті.
5. знайдіть поняття регресивної сукцесії. чим регресивна сукцесія відрізняється від вторинної?
6. прочитайте пункт -стабільність екосистем- та знайдіть поняття клімаксу. це екосистема що сформувалась і вона певний період с т а л а. може незмінною існувати століттями.
7. коли екосистеми бувають продуктивними? 
8. прочитайте пункт -найбідніші екосистеми-. які причини цього? що називають агроценозом? які його особливості?
9. дали відповіді на запитання після параграфа.
10. домашнє завдання. вивчити п.55. письмово дати відповіді на творчі питання (зелена крапка).


розвяжіть завдання.

1. пробне ЗНО2012.  На місці згарища зявляється трава. Яка стадія розвитку біогеоценозу спостерігається?
  а) первинна сукцесія   б) вторинна сукцесія   в) клімакс   г0 антропогенна сукцесія.

2. ЗНО2012.  Порівняно з природними біогеоценозами агроценози:
  а) мають більше трофічних рівней   б) стійкіші відносно коливань температури   в) мають вищу біопродуктивність  г) різноманітніші за видовим складом.

3. ЗНО2011.   Відновлення рослинності на місці лісової пожежі - це приклад:
  а) первинної сукцесії   б) вторинної сукцесії   в) клімаксу   г) еволюції.

конспект уроку вам на допомогу.

Стабільність екосистем та причини їх порушення

Мета уроку: ознайомити з поняттями «стабільність екосистем» «сукцесії», «клімаксні угруповання», причинами порушення стабільності різних екосистем, відмінностями природних та штучних екосистем; схарактеризувати принципи цілісності та саморегуляції екосистем; формувати знання про взаємодії живих організмів в екосистемах, які можуть впливати на її стабільність; розкрити механізми відновлення порушених екосистем або утворення нових; розвивати увагу, пам'ять, мислення, уміння працювати в парах, порівнювати, аналізувати й узагальнювати інформацію, установлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити логічні висновки, навички самостійної роботи; виховувати дбайливе ставлення до всього живого, товариські відносини, формувати науковий світогляд, екологічне мислення, інтерес до предмета.

Основні поняття: стабільність екосистем, саморегуляція, первинні та вторинні сукцесії, клімаксні угруповання.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

IV. Мотивація навчальної діяльності

Епіграф уроку
"Будь-яка зміна прокладає шлях іншим змінам".   Нікколо Макіавеллі

V. Вивчення нового матеріалу

1. Цілісність і саморегуляція екосистем

Як уже відомо, кожна екосистема має певні властивості {учитель пропонує пригадати їх): цілісність, здатність до самовідтворення, стійкість, саморегуляція . Тривалість існування будь-якої екосистеми підтримується перш за все за рахунок кругообігу речовин (учитель пропонує пригадати основні речовини, які беруть участь у кругообігу) та постійного надходження сонячної енергії. Стійкість екосистеми також залежить від видового різноманіття та складності трофічних зв'язків між організмами, адже чим більше видів, тим складніші зв'язки і більш стійкою є екосистема.

2. Зміни в біоценозах

3. Сукцесїї

4. Клімаксні угруповання

VII. Домашнє завдання  1. Завдання для всіх учнів: опрацювати § 55, вивчити терміни, скласти пам'ятку «Причини порушення екосистем».

Немає коментарів:

Дописати коментар