пʼятниця, 1 травня 2020 р.

поняття про сигнальні системи. память. мислення. свідомість. 8 клас.

інструкція для роботи. 

1. опрацьовуємо текст параграфа 49
2. складаємо схему сигнальних систем людини. підписуємо її.
3. слово є сигнальною системою тому що ... .
4. значення мови:  а)     б)    в)  ...
5. проявою вищої нервової діяльності є:  мислення (..які різновиди ..)    , уявлення,   емоції.   відчуття.  сприйняття.   увага,   зосередженність
6. до поняття свідомість входить ....  . розгляньте уважно мал.184. яку інформацію він вам дає?
7. опрацюйте письмово всі ключові терміни та поняття теми.
8. опрацюйте усно запитання після параграфа.
9. домашнє завдання. вивчитии п.49. письмово відповісти на питання творчі в кінці параграфа. 1). так звані "мауглі" виховані тваринами діти, які потрапили в людське суспільство після 5 років. вони зазвичай не здатні оволодіти людською мовою. чому?  2). порівняйте характеристики першої та другої нервової системи.

короткий конспект уроку вам на допомогу.

освітня мета: сформувати поняття про психічні процеси, що лежать в основі пізнання людиною навколишнього світу, про фізіологічні основи свідомості.
Основні поняття і терміни: свідомість, увага, відчуття, сприйняття, пам’ять.
Структура уроку, основний зміст і методи роботи

III. Вивчення нового матеріалу.
1. Психічні процеси, що лежать в основі пізнання людиною навколишнього світу.
2. Свідомість як ставлення людини до навколишнього світу. Критерії свідомості. Учні записують критерії свідомості:
а) б)  в)  г)  д)
3. Фізіологічні основи свідомості. Роль півкуль головного мозку в процесах свідомості.
4. Основні форми свідомості.
5. Розвиток мови та її значення для мислення.
Міміка/жести → звуки → слова → мова і мислення.
6. Функції мовлення. Мислення — вища форма відображення мозком навколишнього світу.
7. Форми мислення. Розумові операції під час мислення.
8. Фізіологічні основи мовлення. Центри мовлення.
9. Інтегруюча роль кори великих півкуль в мовній діяльності. Здійснення мовних функцій людиною.

III. Закріплення знань учнів.
1. Перша сигнальна система.
1в. Опишіть дугу слиновидільного                                        11в.  Опишіть дугу слиновидільного
рефлексу на запах їжі у собаки рефлексу на запах їжі у людини. Зробіть загальний висновок.
2. Друга сигнальна система.
Опишіть дугу умовного слиновидільного рефлексу у людини на слово «лимон». Зробіть висновок.
3. У тварин так само, як і в маленької дитини, можна виробити умовні рефлекси на слова (наприклад, собака виконує накази хазяїна). Чи будуть накази хазяїна сигналами сигналів? Відповідь обґрунтуйте.
4. 1. Проаналізуйте поведінку оси амофіли, яка виконує такі дії:
а) будує нірку;  б) затягує паралізовану гусінь до нірки;  в) відкладає яйця;  г) маскує вхід до нірки.
Поведінка оси свідома, підсвідома чи несвідома? Чому? Обґрунтуйте.
5. Зі спостережень вчених відомо, що у певних випадках неусвідомлені сигнали, якщо вони принаймні один раз збіглися із сильними негативними емоціями, можуть через деякий час викликати непояснювальні, безпричинні хвилювання. Це: а) свідоме; б) несвідоме; в) підсвідоме. Чому виникало хвилювання? Відповідь обґрунтуйте.

IV. Домашнє завдання. Вивчити відповідну тему із підручника.
Поясніть такі факти.

а) У 1927 році в Індії в лігві вовка знайшли двох дівчаток, двох та семи років. Спочатку дівчатка рачкували. Старша через два роки навчилась стояти. А ще через шість років — ходити, але бігати на двох ногах так і не змогла. Мовлення у неї спочатку було цілком відсутнє. Після чотирьох років навчання вона знала лише шість слів, а через сім — 45 слів. Молодша через деякий час наздогнала в розвитку своїх ровесників.
б) У всіх випадках люди, що виросли серед тварин, не володіли мовленням і розвинутим мисленням. Цікавим був дослід подружжя Келлюа, який вони провели в 1932 році, виховуючи дитинча шимпанзе зі своїм шестимісячним сином. Дитина при спілкуванні з людьми розвивалась нормально, а шимпанзе не набув людських якостей.
в) Проаналізуйте свою поведінку, зробіть висновок, чого у вашій поведінці більше — свідомого, несвідомого чи підсвідомого?

Немає коментарів:

Дописати коментар